صادرات سیب زمینی به عراق

encoding=”utf-8″ ?>

کشور ایران به علت آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز سالانه مقدار زیادی سیب زمینی تولید می کند. این مقدار سیب زمینی در 160 هکتار زمین و توسط کشاورزان بومی انجام می شود. این مقدار تولید نیاز داخل کشور را به خوبی تامین می کند و مقداری از آن نیز به صادرات اختصاص می یابد. کشور عراق یکی از کشورهای همسایه ایران است که دارای یک بازار بکر برای صادرات سیب زمینی است. با توجه به جمعیت زیاد کشور عراق و رونق نداشتن کشاورزی در این کشور، صادرات سیب زمینی به این کشور رونق زیادی دارد.

صادرات سیب زمینی به عراق

اطلاعاتی درباره صادرات سیب زمینی

اطلاعاتی درباره صادرات سیب زمینی

عراق از جمله کشورهایی است که به دلیل توسعه نیافتگی ناشی از جنگ، فساد مالی و یا عدم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هر ساله مقدار زیادی از محصولات کشاورزی را از کشورهای مختلف وارد می کند. کشور ایران به علت نزدیک بودن به عراق و وجود میوه ها و سبزیجات با کیفیت تقریبا جایگاه اول در این زمینه را داراست.

سیب زمینی ایران کیفیت بالایی دارد. یکی از ویژگی های مهم این سیب زمینی ماندگاری بالای آن است که این نکته برای صادرات بسیار مهم است. چرا که ممکن است برای صادرات محصول چند روزی در مرز بماند و اگر محصول کیفیت خود را از دست بدهد دیگر برای صادرات مناسب نیست. خاصیت انبارمانی بالای سیب زمینی باعث می شود تا با انبار کردن این محصول بتوان آن را در همه ی فصول سال به بازار عرضه کرد.

صادرات انواع سیب زمینی به عراق با استفاده از کامیون ها و از طریق مرز زمینی انجام می شود. به دلیل تجارت مشترک ایران و عراق در همه زمینه ها مشکلات ناشی از صادرات میان این دو کشور کمتر دیده می شود و صادرات به راحتی انجام می شود. کشور عراق حدود 60 درصد از صادرات سیب زمینی ایران را دریافت می کند و در این زمینه رتبه اول را دارد.

قیمت صادرات سیب زمینی با کیفیت عالی

قیمت صادرات سیب زمینی با کیفیت عالی

وجود نیروی کار ارزان در ایران و وجود زمین های کشاورزی متعدد باعث شده است تا قیمت تمام شده سیب زمینی در ایران بسیار پایین تر از کشورهای دیگر باشد و این یک فرصت عالی برای صادرات ایجاد می کند.

همچنین فاصله نزدیک کشور عراق به ایران باعث می شود تا هزینه های حمل و نقل صادرات کمتر شود و بر روی قیمت نهایی سیب زمینی موثر است. بنابر این قیمت صادرات سیب زمنی با کیفیت عالی برای کشور عراق بسیار مناسب و برای خرید به صرفه است. قیمت سیب زمینی در خارج از کشور معمولا حدود 60 سنت تا 1 دلار بسته به کیفیت سیب زمینی، اندازه و نوع آن می باشد.

<

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما