صادرات انواع سیب زمینی به روسیه

encoding=”utf-8″ ?>

انواع سیب زمینی از جمله سیب زمینی همدان، آگریا، جلی، جیرفت و اسپریت به کشور های دیگر از جمله کشور همسایه روسیه صادر می شود. صادرات سیب زمینی در هر یک از اقلام ذکر شده متفاوت بوده و در هر سال آمار متنوعی از فروش صادراتی را به خود اختصاص می دهد. برخی شرکت های صادر کننده در کشور روسیه دارای دفتر و همچنین انبار می باشند که این کالا را از کشور خارج و پس از طی مراحل گمرکی و بازرگانی به خریداران آن در روسیه تحویل می دهند.

صادرات انواع سیب زمینی به روسیه

تاثیر اقلیم های مختلف بر کیفیت سیب زمینی

تاثیر اقلیم های مختلف بر کیفیت سیب زمینی در دهه های اخیر تغییرات اقلیم ایران و آب و هوای آن تاثیرات زیادی بر زندگی انسان داشته است. در پی این تغییرات محصولات کشاورزی نیز به دور از تاثیر این پدیده نبوده و بر روی برخی از این محصولات مانند سیب زمینی که از انواع تولیدات پر مصرف و حیاتی در کشاورزی می باشند تاثیر به سزایی داشته است.

به طور کلی سیب زمینی گیاهی است که در آب و هوای خنک رشد کرده و فصل برداشت آن عمدتا پاییز است. در نتیجه هر گونه تغییر در شرایط آب و هوایی از جمله گرم تر شدن زمین بر روی کیفیت سیب زمینی تولید شده اثر گذار خواهد بود.

در این زمینه تحقیقات و مطالعات بسیاری صورت گرفته است تا گونه هایی از سیب زمینی پرورش داده شود تا در برابر این تغییرات مقاومت لازم را داشته و از کیفیت آن کاسته نشود.

در سال های اخیر به جز سال 98 و 99 که میزان بارندگی ها رضایت بخش بوده است بخش قابل توجهی از ایران تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته اند که همین امر روی کیفیت محصولات مختلف از جمله سیب زمینی نیز تاثیر گذار بوده است.

سه نوع زودرس، معمولی و اصلی از سیب زمینی در زمین های زراعی کشور کشت می شود که هر یک مستلزم رعایت نکات و توصیه های ذکر شده از سوی کارشناسان و مهندسین کشاورزی می باشد. در این زمان آبیاری مناسب و وجین علف های هرز از جمله مهمترین مولفه هایی هستند که نقش تاثیر گذار بر کشت این محصول با ارزش افزوده بالا دارند.

قیمت روز انواع سیب زمینی صادراتی

قیمت روز انواع سیب زمینی صادراتی سیب زمینی یکی از محصولات زراعی مهم ایران است که در نواحی مختلف آن و در ارقام گوناگون کشت می شود.

هر یک از انواع این محصول مختصات خاص خود را دارد که با توجه به آب و هوای منطقه و شرایط جغرافیایی موجب شکل گیری ارقام خاصی از سیب زمینی می شود.

از این رو قیمت سیب زمینی صادراتی تابعی از نوع آن و همچنین میزان عرضه و تقاضای آن می باشد.

<

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما