خرید گوجه فرنگی ارزان در شهر همدان با کیفیت عالی

encoding=”utf-8″ ?>

خرید گوجه فرنگی ارزان در شهر همدان با کیفیت عالی

امروزه قیمت گوجه فرنگی به چند دلیل مختلف کاهش و افزایش می یابد قیمت این محصول به کیفیت، درشتی و کوچکی آن، و .. بستگی دارد. این فعال صنفی ادامه داد: مسئولان وزارت کشاورزی قول دادند که برای تنظیم بازار گوجه فرنگی اقدام به واردات این محصول کنند.

 

ویژگی های گوجه فرنگی با کیفیت

گوجه فرنگی به روش‌های مختلف مصرف می‌شود. گوجه فرنگی برای انواع سالاد و در انواع مختلف غذاها به کار می رود. با توجه به اهمیت گوجه فرنگی در غذاهای مختلف، بهتر است با نحوه‌ی انتخاب و خرید گوجه فرنگی سالم و مناسب آشنا شوید.

سالم بودن گوجه فرنگی دو مفهوم دارد. یکی سلامت از نظر ظاهری، کیفیت و ماندگاری بالا. دیگری سلامت از نظر باقی‌مانده مواد شیمیایی مثل سم، کود و آلاینده های شیمیایی و فلزات سنگین است. در ادامه با نحوه تشخیص گوجه فرنگی سالم آشنا خواهید شد.

1. انتخاب گوجه فرنگی سفت گوجه فرنگی باید سفت باشد. وقتی آن را با انگشت خود فشار می‌دهید نباید زیاد فرو برود. نرم شدن گوجه فرنگی نشانه شروع فرآیند خراب شدن آن است. اگر گوجه فرنگی در خانه نرم شد، بهتر است سریعاً آن را مصرف کنید. از خرید گوجه فرنگی نرم‌شده از فروشگاه خودداری کنید؛ مگر در صورتی که قصد داشته باشید سریعاً آن را مصرف کنید.

2. سطح سالم بریدگی روی پوست گوجه فرنگی می‌تواند باعث فساد و خراب شدن آن بشود. بریدگی‌ها همچنین می‌توانند محلی برای ورود باکتری‌ها و گل و لای به داخل گوجه فرنگی شوند. موقع خرید گوجه فرنگی، همه جای آن را کاملاً مورد بررسی قرار دهید تا بریدگی روی پوست آن وجود نداشته باشد. اگر روی پوست گوجه فرنگی خراش‌های کوچک وجود داشت؛ با جدا کردن قسمت‌های اطراف خراش‌ها بقیه گوجه فرنگی را مصرف کنید. اما توجه داشته باشید که با خرید گوجه فرنگی با پوست سالم، دیگر نیازی به دور ریختن قسمت‌هایی از آن نخواهید داشت. این از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

۳. بوی طبیعی از آنجایی که گوجه فرنگی داخل خاک رشد می‌کند؛ گوجه فرنگی تازه باید کمی بوی خاک بدهد. البته نباید پوست آن خیلی گلی و خاکی باشد.

مرکز تولید گوجه فرنگی در ایران

 

بررسی جایگاه ایران در صادرات گوجه فرنگی

گوجه فرنگی مشهد پس از برنج و گندم از نظر مصرف انسانی سومین محصول غذایی مهم جهان است و به عنوان یک عنصر اساسی در امنیت غذایی میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا مطرح است به طوری که بیش از یک میلیارد نفر در جهان مصرف گوجه فرنگی دارند. در مقایسه با سایر محصولات غذایی، گوجه فرنگی دارای مزایای ذخیره‌سازی آسان، عملکرد بالا، نیاز به کاشت کم، سطح کاشت وسیع و ارزش غذایی بالا است و این خود زمینه‌ای برای تولید بالای این محصول محسوب می‌شود.

با وجود این بازار گوجه فرنگی صادراتی کشور طی ماه‌های اخیر دچار التهاب شده است و از یک طرف با برگشت خوردن بخشی از محصول صادراتی ایران مواجه شد و از سوی دیگر به دلیل خشکسالی سال جاری و کاهش تولید شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار داخل بودیم. این در حالی است که خبرها حاکی از این است که محموله‌های گوجه فرنگی صادراتی کماکان منتظر گواهی سلامت است و به عبارتی بخشی از گوجه فرنگی تولیدی کشور در انبارها دپو شده است.

قیمت گوجه فرنگی متین دورنگ داخل سبد

 

میزان سود حاصل از فروش گوجه فرنگی در ایران

حدود پنج میلیون تن گوجه فرنگی در دو کشت بهاره و پاییزه تولید می‌شود که استان همدان جزء یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوجه فرنگی کشور به شمار می‌روند. داستان گوجه فرنگی، محصولی که در چند سال اخیر علاوه بر هزینه‌های زیادی که در زمان کشت بر روی دست کشاورز برجای می‌گذارد در زمان برداشت و فروش آن نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، هرساله تکرار می‌شود، اما این تکرار هیچ سودی به حال کشاورزان ندارد. در همین خصوص گوجه فرنگی کاران استان همدان با ابراز گلایه از قیمت پایین خرید محصول از وضعیت بازار انتقاد کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکل شدند.

برای خرید گوجه فرنگی صادراتی و یا هرگوجه صیفیجات می توانید با مدیر گروه کشاورزی آراد در تماس باشید.

<

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما